keskiviikko 30. heinäkuuta 2014 | 15.20

Loppuloma kännykkäkuvina.

Kreikan matkan jälkeen minulla oli vielä luksuksenomaiset kaksi viikkoa lomaa jäljellä. Tarkoitukseni oli viettää paljon aikaa tapaamalla ystäviä ja nauttimalla kesästä. Jotenkin kummallisesti vaan kävi niin, että nuo kaksi viikkoa hurahtivat nopeammin kuin itse huomasikaan, ja arki on taas koittanut. Mietin hieman harmissani, että seuraavaa kesälomaa joutuukin taas vuoden odottelemaan. Noh, onneksi kesää on sentään jäljellä!

Valokuvia on tullut otettua vähemmän, mutta tässä muutama kännykkäräpsy loman varrelta:

Torstaina istuskelin kaverin pihalla, jossa saunoimme (puusaunassa!), grillasimme ja juoruilimme. Oli ihana päivä!

Lauantaina vietimme ystävättären pojan 11 -vuotissynttäreitä uimarannalla, beach partyyy..

Ja samana iltana kävimme ihailemassa iiiihania pumpulipallerokissoja. Ne veivät sekä minun, että 12 vuotiaan tytön sydämet. Olisipa pallerot saanut laittaa taskuun ja viedä omaan kotiin.. <3 <3

Sunnuntaina kävimme viilentymässä kotia lähellä olevassa järvessä. Vesi oli niiiin ihanan lämmintä!

Maanantaina kävimme äitini ja 12 vuotiaan kanssa Suomenlinnassa piknikillä, nauroimme turistien ihastusta kakkapommittajiin (=lokkeihin), nautimme auringosta ja söimme mansikoita ja kirsikoita vatsan täydeltä.

Suomenlinnavisiitin jälkeen kävin vielä äitini kanssa siiderillä. Illalla seitsemältä oli vielä ihan helle <3

Tiistaina haettiin kotiin 20kg kesäherkkuja pakastimeen. Ohjelmanumerossa oli myös operaatio pakkasen sulatus, joka kiinnosti erästä pörröä kovasti.. Taisi myös viilentää mukavasti kuumasta läähättävää palleroa..

Keskiviikkona tehtiin äidin, tädin ja serkun kanssa pikavisiitti Tallinnaan. Syötiin, juotiin, nautittiin ja hikoiltiin. Tallinnassakin oli toooosi kuuma!

Perjantaina pakattiin rinkka ja ruokaa ja juomaa, ja lähdettiin saareen telttaretkelle. Alkureissu ei mennyt ihan putkeen.. Laivan piti lähteä kl 12.00 saaristovenelaiturista. Kävelimme paikalle, joka oli jo vuosikaudet toiminut kyseisenä laiturina, ja olimme paikalla hyvissä ajoin kl 11.30. Kun näimme kl 11.50, kun saaristovene posotti ohitsemme, meinasi tulla luu kurkkuun: olimme väärässä paikassa!?

Kaivoin nopeasti matkapuhelimesta netin auki, ja huomasin, että venelaiturina toimiikin tästä kesästä alkaen noin kilometrin päässä olevan venesataman laituri. Muutama ärräpää siinä pääsi, ja muutama juoksuaskelkin kantamuksinemme otettiin, ennen kuin luovutettiin - ei me 10 minuutissa millään ehditä...

Plan B piti keksiä nopeasti. Ja niin minä salaman nopeasti näpyttelin paikallisen taksinumeron ja tilasin meille auton, joka veisi meidät laivan seuraavalle pysähdyspaikalle. Ja niin me ehdimme, kuin ehdimmekin laivaan, joskin reissun hinta nousi tästä idiotismista johtuen 12€:lla (taksin hinta).

Emme muuten näköjään osaa pakata kevyesti. Meillä oli yhdeksi yöksi enemmän tavaraa, kuin kahdeksi viikoksi Kreikan lomalla.. Soturi meinasi lähtöhetkellä antaa vastalauseen: minä lähden muuten mukaan!

Saareksi valitsimme Espoon ulkosaaristossa sijaitsevan Rövaren -saaren, jossa meillä oli ihanaa.. Minä uin kristallinkirkkaassa meressä (jollaista en ole muuten missään muualla pk -seudulla nähnyt), otettiin aurinkoa, grillattiin ihanaa bbq possua, hikoiltiin tulikuumassa teltassa, uitiin lisää..

Lauantaina odotellaan venettä takaisin kotiin.
Sunnuntaina meinasi jo iskeä masennus: tässäkö se loma oli? Niin se taisi olla..

Onneksi on vielä kesää kuitenkin jäljellä: edessä on parin viikon päästä koittavat Chilifestarit, joilla olemme käyneet joka vuosi tilaisuuden perustamisesta alkaen sekä Irlannin reissu kolmen viikon kuluttua. Mahtavaa!

Lomafiilikset siis jatkuvat, vaikka kesäloma loppuikin jo..