tiistai 15. tammikuuta 2013 | 14.02

Uudistunut Hesari

Mitä mieltä olette uudistuneesta Hesarista?

Mä olen itseasiassa tykästynyt sen kokoon, pääasiallisesti minun mielestäni uudistus oli hyvä. Vähän vielä on hakusessa aamuisin sarjikset, kun eivät ole enää tutulla paikallaan lehden lopussa. Mutta muuten kyllä kiva. Me pelättiin kotona, että ne nitoo koko lehden yhdeksi kappaleeksi, mutta iloinen ylläri oli myös se, että eri osat ovat edelleen erillisiä - näin saadaan siis kaikki omat osiomme luettaviksi samaan aikaan.

Yksi asia minua kuitenkin hämmentää, ja pitipä tulla siitä nyt tännekin avautumaan. Tässä siis tällainen tyhjänpäiväinen postaus aiheesta, joka nyt vaan vähän ärsyttää. Ja ärsyttävistä asioistahan on kiva tulla avautumaan ventovieraille! :D

Jostain olin lukevinani, että uudistuksen myötä Hesari pyrkii visuaalisempiin uutisiin ja alkaa käyttämään enemmän kuvamateriaalia. Ja sen olen kyllä huomannut. Tässä ihan vaan pari esimerkkiä uudistuneen lehden "visuaalisuudesta", nyt kun olemme viikon verran tehneet tuttavuutta uuden tabloid-Hesarin kanssa.

Ensimmäinen älytön esimerkki tästä visuaalisuudesta osui silmiini viime viikolla (10.1.), artikkelissa, jossa kerrottiin Kiira Korven jalkavammasta, jonka takia hän joutuu jättämään EM -kisat väliin. Samaisessa tekstissä oli tämä kuva ja kuvateksti (kuvakaappaus verkkohesarista 10.1):

Mitä mieltä olette, onko hieno, ja asiaa valottava kuva? Minun mielipiteeni on: ketä kiinnostaa?! Minulle ainakaan tämä kuva jostain koivista (joista ei siis edes tiedä todellisuudessa kenen jalat ne on, heh) ei tuo minkäänlaista lisäarvoa uutiseen.

Nyt sitten eilisessä Hesarissa (14.1.) uutisoitiin miesten saamista sairauskohtauksia ratissa, ja siitä, kuinka monessa tällaisessa tapauksessa joku on kuollut. Sitten oli koko aukeaman verran kuvia ruttaantuneista autoista, jotka olivat olleet osallisena sairauskohtauksen aiheuttamissa kolareissa. Onko kivaa, että tämäntyylisiä kuvia sitten on koko sivu täynnä (kuvakaappaus HS 14.1.):

Ensinäkin tuo kuvateksti, onko ihan oikeasti tarpeen KAHTEEN kertaan kertoa, että matkustaja on kuollut? Toisekseen, onko nyt sitten kiva esim sukulaisille kattoa kuvaa tuosta autosta, jossa läheinen on kuollut? Autosta, jossa on saattanut itsekin olla kyydissä joku aika sitten?

Täysin turhaa, täysin tarpeetonta. Se on minun mielipiteeni. Tekeekö nämä kuvat Hesarista jotenkin modernimman ja nykyaikaisemman? Ei. Tekeekö nämä kuvat Hesarista jotenkin paremman ja viihdyttävämmän? Ei.

En tiedä miksi tästä nyt niin tuohduin, näitähän on jo iltapäivälehdet täynnä. Ehkä se johtuu siitä, että olen aina pitänyt Hesaria ja iltsikoita eri kategorian lehtinä. Hesari on kuitenkin se joka-aamuinen aamiaisseuralainen, jonka ääressä on vietetty kymmeniä tunteja viime vuosien aikana.

Herättääkö tämä teissä ajatuksia? Oletteko huomannut samoja piirteitä?

1 kommentti:

  1. Onpas erikoisia kuvia! Meille tulee vain viikonloppuversio, ja oon jotenkin vierottanut itseni hesarin lukemisesta, joten olen vain selaillut viime sunnuntain numeroa.. Mutta tosiaan, etenkin tuo kolariuutisen kuvateksti on melkoinen rimanalitus.. :/

    VastaaPoista

Kiitos ihanista kommenteista!

Malli: Simple Grey Variant © Koodikielellä