tiistai 21. lokakuuta 2014 | 7.49

Ihana, kaunis Irlanti, osa 2

Olen kyllä tosi pahasti jäljessä kaikissa postauksissa, jotenkin tämä syksy on vienyt minut ja bloggausajat mukanaan. Palataan vielä kerran Irlantiin, jossa piipahdimme elokuussa. Aikaisemmat Irkkupostaukset löytyvät ** täältä **.

Häiden jälkeinen aamu valkeni ihanan aurinkoisen päivän jälkeen harmaana ja sateisena. Hieman krapulainen mies ei olisi jaksanut tehdä mitään, mutta hyvät yöunet nauttinut, selvinpäin iltansa viettänyt vaimo sai kuin saikin miehen liikkeelle. Päätimme lähteä vain ajelulle.

Ajelimme ensin Blarneyyn, jossa oli tarkoituksemme mennä katsomaan Blarneyn linnaa. Mutta koska sisäänpääsymaksu lähenteli 20€/ lärvä, jätimme sen budjettivajeen vuoksi väliin. Sen sijaan pakenimme sadetta paikalliseen pikkupubiin.

Blarneysta lähdettiin sitten vailla sen kummempaa määränpäätä ajelemaan sateessa kohti Killarneya, jossa tallustelimme tovin ja kävimme nappaamassa lounasta. Ihana pikkuinen kaupunki, jossa olisin kyllä voinut viivähtää pitempäänkin.

Killarneyssa on valtava kansallispuisto, jossa olisi ollut ihana viettää päivää käpytellen upeissa vehreissä maisemissa. Mutta koska satoi, ja alkoi jo ilta hämärtää, päädyimme tekemään pikavisiitin ainoastaan Killarneyssa sijaitsevalle Ross linnalle.

Voih noita maisemia!!

Linnalta lähdimme ajamaan takaisin kohti Corkia läpi jylhien maisemien! Viimeinen pysähdyksemme oli noin 20km ennen Corkia sijaitsevassa pienen pienessä kylässä, jossa hääpari asusti. He olivat kutsuneet meidät lähipubiinsa istumaan iltaa - siellä meillä olisi enemmän aikaa vaihtaa kuulumisia ja jutella.

Niinpä me ajelimme piskuiseen kylään pienen pientä metsätietä, ja löysimme perille kylään, jossa oli tasan kirkko, koulu ja pubi. Siinä kaikki. Voitte varmaan kuvitella, että siellä jos jossain oli aika "aito" irkkupubimeno!!

Olimme pubissa muutaman tunnin, hyvästelimme ystävämme ja ajelimme takaisin hotellillemme Corkiin.

Viimeinen aamu olikin lähtöpäivä, tällaiset viikonloput, kun on vaan liian mukavaa, kuluvat aivan liian nopeasti. Niin oli kulunut myös matkakassa.. Tarkoituksenani oli viedä mieheni Jamesonin viskitehtaalle, mutta siinä vaiheessa lompakon sisältö vilkutti punaista valoa, joten jouduimme jättämään sen väliin.

Ajelimme lopulta kaunista rantareittiä takaisin kohti Dublinia. Pysähdyimme Youghalin majakan kohdalla, upean merimaiseman ympäröimälle paikalle. Rannalla vesi oli todella alhaalla, simpukoista ja ahdinparrasta pystyi arvelemaan, että paikalla nousu- ja laskuvedet vaihtelevat melko nopeaa tahtia..

Sinisimpukoita?
Meidän kiesi

Youghalista jatkoimme matkaamme kohti Dublinia, ja siinä sitten ajeltiinkin yhtä kyytiä ihan kentän autovuokraamolle saakka. Ihailimme maan vehreyttä, joka on ihan sanoin kuvaamattoman kaunista. Vaikka Suomessa on vihreää ja vehreää, niin ei se kyllä vedä vertoja tuolle sateiden saaren väreille...

Päätimme lomamme jälkeen paljastaa "uutisemme" myös somessa. Tässä oli meidän tyylinäytteemme!

Ajomatka tuntui kestävän ikuisuuden, välillä satoi kaatamalla, välillä paistoi. Dublinia ympäröivän moottoritien (M50) jättiruuhkat vähän huolettivat, mutta onneksi lopulta pääsimme perille sen verran ajoissa, että ehdimme vielä napata pientä purtavaa kentällä ja ostaa viime hetken tuliaiset.

Meillä oli ihan superihana reissu, taas jäi pieni pala sydäntä tuonne maahisten maahan... Sinne on pakko palata vielä joskus <3

1. Ihania kuvia! :) Monesti itsekin haaveillut tuonne matkustavansa... ehkä joku päivä <3

1. Suosittelen kyllä lämpimästi! Meilläkin olisi siellä vielä niiiin paljon nähtävää, kovasti kiinnostaisi nähdä itärannikon jylhät kalliot ja aava Atlantti + viettää enemmän aikaa kierreillen paikkoja. Tuollaiset viikonlopun mittaiset pikavisiitit eivät vaan ihan veny kaikkeen mitä haluaisi tehdä...

2. Vau! Ihana tuo somejulkistus-idea :) Mutta apua tuo vääränpuoleinen liikenne! Miten ihmeessä osasit ajaa autoa noin väärinpäin kun vielä autossakin on kaikki jutut väärällä puolella?!

1. Saatiin juu Cokispullokuvasta paljon kommentteja - vähän jotain muuta kuin perus ultrakuva :D Joku vinkkasi, että sitten varmaan kerrotaan nimikin kolapullon kera, saas nähdä kuinka käy.. ;)

Kyllä mua jännittikin tuo vääränpuoleinen liikenne, jännäsin sitä jo monta päivää ennen reissua! Olen siis ollut usein kyydissä "vääränpuoleisessa" autossa, mutta en koskaan aikaisemmin ratissa. Joku antoi minulle vinkin, että laita oikeaan käteen joku merkki, niin muistat, että sen käden pitää olla lähinnä keskiviivaa. Mulla olikin hiuslenksu koko ajan oikeassa ranteessa (kuten kuvassakin näkyy) - en tiedä kuinka paljon se todellisuudessa auttoi. Mutta esim vasemmalle käännyttäessä se oli ainakin tosi hyvä, olisin saattanut joutua aika nopsaan vastaantulijoiden kaistalle muuten! Onneksi autossa kuitenkin polkimet (kyrkin, kaasu ja jarru) olivat samoin päin kuin Suomessa, niin ei tullut niiden kanssa hämminkiä. Olisi saattanut olla aika turvatonta kyytiä muuten! :D