maanantai 30. kesäkuuta 2014 | 17.17

Saarihyppely: loma alkaa tuntua lomalta (Santorini)

(Kännykkäpostaus)

Terkkuja Santorinilta!

Punanokkainen koneemme laskeutui Santorinille viime yönä vähän kahden jälkeen. Olipa outoa tulla kentälle, joka oli aivan tyhjä, ja ovetkin lukossa ennenkuin ne meille avattiin.

Olin varannut meille majoituksen etukäteen booking.comin kautta joitakin viikkoja sitten. Sen hintaan sisältyy kuljetukset satamaasta/lentokentältä ja takaisin. Hieman olin epävarma miten homma toimii, kun keskellä yötä matkustetaan, mutta kuten toivoinkin: meitä oli saapuvien aulassa vastassa mies Danae Villa -kyltin kera.

Wautsi mitä palvelua!

Saimme kyydin ihan Danae Villan ovelle, josta meille oli varattu supersöötti huone parivuoteella ja isolla parvekkeella.

Koska oli myöhä, ampaisimme suoraan maate. Vähän harmittelimme, ettei huoneessa ollut pullotettua vettä, mutta emme antaneet senkään häiritä.

Levottomasti nukutun yön jälkeen heräsin KUKON "lauluun" jo aamun varhaisimpina tunteina. Naapurissa on varmaan joku kanafarmi, kun kukko siellä niin innokkaasti kiekui (ja kiekuu koko ajan).. Ja koska olen ollut niin fiiliksissä tästä lomasta, en vaan malttanut nukkua enää pitempään. Nousin ylös ja menin parvekkeelle katsastamaan sään ja maisemat, ja en voinut kuin hymyillä: tämä on juuri niin ihanaa kuin olin uneksinutkin!!!

Lämpötila varjossa näytti aamulla kahdeksan jälkeen jo 25 astetta, joten lähes kiljahdin ilosta - tästä tulee lämmin päivä! Kyklaadeilla, tässä keskellä Välimerta tuulee aina vähän eri tavalla kuin lähempänä mannerta. Sen vuoksi kovakaan helle ei tunnu niin pahalta: ihana vilvoittava tuuli hyväilee lomailijaa helteessä!

Danae Villan majoitushintaan (50€/yö/2hlö) sisältyy myös aamiainen. Se tarjoiltaisiin kl 8.30 alkaen uima-altaalla. Koska heräsimme jo hyvissä ajoin ennen aamiaisaikaa, istuimme parvekkeelle nauttimaan aamuauringon säteistä. Silloin hotellin emäntä Evi käveli parvekkeen alta ja huusi: "Elisa, haluaisitko, että tuon teille aamiaisen siihen parvekkeelle?" Olin ihan hämilläni ja sanoin, että kyllä me voimme alaskin tulla... Mutta koska homma oli "no problem", niin myönnyimme privaattiaamiaiselle omalla parvekkeella.

Kyllä me oltiin vaan niin fiiliksissä tästä pienestä majoitushelmestämme, jonka olin bongannut. Ja ei olleet Booking.comin arvostelut väärässä, kun lähes 300 arvostelun perusteella paikan keskiarvo oli 9,3!

Aamiaisen jälkeen lähdimme tarpomaan kohti Firan keskustaa. Matka sinne hotellilta on melko lyhyt, vain n 10min kävelymatka. Mutta koska koko matka on ylämäkeä, meinasi tulla hiki! Puolivälissä matkaa löysinme kioskin, josta saimme vähän vettä tankattua; alkoi jo olla vähän jano.

Jatkoimme kipuamista kunnes pääsimme Firan laidalle: WAU mitkä maisemat!!

Pysähdyimme oluselle jo heti aamutuimaan (koska me ollaan lomalla) kauniiseen näköalaravintolaan. Maisema oli huippu, ja hinnasto sen mukainen: pieni Mythos pullo 5€! Se oli pieni järkytys, kun huhtikuussa Rodoksella oli tottunut siihen, että olut on yli puolet halvempaa kuin Suomessa. Noh, näköalalisät annettakoot anteeksi.

Pysähdyimme myös matkatoimistoon: piti päättää mihin huomenna suuntaamme. Päädyimme ostamaan pikalaivaliput Amorgokselle, jossa olemme sitten muutaman yön. Laivalippu Amorgokselle maksoi 49,50€. Lipun hinta on vähän arvokkaampi kuin yleensä saarten välissä kulkevat laivat, mutta koska kyseessä on pikalaiva, hinta on sen mukainen. Mutta koska täältä Santorinilta/Santorinille ei pääse muulla suoralla yhteydellä, olimme osanneet varautua vähän kalliimpaan lauttamatkaan. Elämme siinä toivossa, että meno Amorgoksella on kreikkalaisempaa ja vähän edullisempaa. Samalla mietin, että onneksi ei olla täällä Santorinilla kahta viikkoa - saattaisi käydä lomabudjetin kanssa köpelösti!

Tallailimme vielä tovin ja tulimme kaupan kautta takaisin hotellille. Ostimme kaupasta muutaman oluen, vähän leipää ja leikkelettä. Ajattelimme elää budjetilla tällä kalliilla saarella: syödään edullinen lounas, niin voidaan sitten illalla syödä ravintolassa paremmin.

Terkkuja helteestä ja meidän IHANAN Danae Villa -hotellin uima-altaalta, matka jatkuu huomenna!!!